کارشناس مجموعه جهانی گلستان گفت: کاخ اَبیَض در این مجموعه که کاربری موزه مردم شناسی دارد از این پس روایتگر اتفاقات سیاسی و اجتماعی ادوار مختلف قاجار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ آقای جبار آوج در برنامه زنده شبکه خبر با اشاره به آغاز هفته تهران گفت: طرح محتوایی کاخ اَبیَض پس از سپری کردن فاز مطالعاتی و پژوهشی، از امروز اجرایی می‌شد. 

او افزود: این روایتگری با ارائه اسناد و مدارک مربوط به حوادث گوناگون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در سالن‌های مختلف این کاخ به نمایش گذاشته می‌شود. 

کارشناس مجموعه جهانی گلستان گفت: بخش مهمی از این اسناد، مربوط به روابط و دخالت‌های دولت‌های بیگانه در ایران و بازتاب‌های آن مثل دوره مشروطه، جریانات مربوط به امیرکبیر و سایر اتفاقات مهم دوره قاجار است؛ و هر کدام از فضا‌های این کاخ به یک دوره اختصاص می‌یابد. 

آوج اضافه کرد: تا قبل از این رویداد، تنها وجه جذاب بازدید از این کاخ، اشیا و معماری آن بود، اما با توجه به اینکه این مکان مرکز اصلی تشکیل شهر تهران بوده و تصمیمات مهم بسیاری در اینجا گرفته شده در نتیجه روایتگری آن مخصوصا برای نسل کودک و نوجوان بسیار جذاب خواهد بود.

source

توسط mohtavaclick.ir