سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان، آوای دفاع از غزه را در اصفهان طنین انداز کرده است.

از حضور پروانه‌های مقاومت تا داوری و نقد آثار توسط دانش آموزان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این روز‌ها نبض هنر مقاومت در شهر اصفهان می‌تپد. در سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان که به میزبانی اصفهان در حال برگزاری است، هفده فیلم از فیلمسازان ایرانی و فلسطینی، روایت گر مظلومیت کودکان غزه هستند.
اما دفاع از غزه در این رویداد تنها به نمایش آثار ختم نمی‌شود؛ از در سینما‌های ساحل، فلسطین و چارسو، به عنوان سه سینمای میزبان جشنواره که وارد می‌شویم، کودکانی را می‌بینیم که با یک پوستر در دست، آرزوی پیروزی پروانه‌های مقاومت را فریاد می‌زنند.
در اصفهان روزانه بیش از ۱۵۰۰ کودک و نوجوان به تماشای آثار جشنواره می‌نشینند و با همراهی پروانه‌های مقاومت، یاد فلسطین و لبنان را در بزرگ‌ترین جشنواره آثار کودک زنده نگه می‌دارند.
فیلم‌ها در سه بخش بلند، فیلم‌های کوتاه و بخش غزه نمایش داده می‌شوند. در بخش بلند پویانمایی‌های ببعی قهرمان و شمشیر و اندوده که در چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر هم درخشیدند، جز آثار نمایشی برای دومین روز جشنواره هستند.
همچنین فیلم میرو که برداشتی از زندگی کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان را در دل دارد، با حضور عوامل فیلم برای مخاطبان جشنواره کودک و نوجوان نیز به نمایش درآمد.
از نکات مورد توجه در این جشنواره مشارکت کودکان و نوجوانان فیلم دوست برای داوری آثار و همچنین برگزاری نشست هاست. دانش آموزان در دو بخش داوران و منتقدان به تماشای آثار می‌نشینند.

گروه داوران فیلم‌ها را ارزیابی و در نظرسنجی شرکت می‌کنند؛ گروه منتقدان و خبرنگاران هم بعد از نمایش فیلم ها، در نشست‌های پرسش و پاسخ شرکت کرده و با عوامل گفتگو می‌کنند.
به طور مثال فیلم دنیای پفکی به تهیه کنندگی صدیقه صحت یکی از آثاری بود که در نخستین روز جشنواره نمایش داده شد و دانش آموزان درباره دغدغه‌های ساخت این اثر با عوامل گفتگو کردند.
صدیقه صحت دلیل اصلی از ساخت این اثر را نیازمندی سینمای کودک و نوجوان به تولید آثار خوب عنوان کرد و گفت: متاسفانه وزارت آموزش و پرورش برای شناسایی استعداد‌های کودکان و نوجوانان کاری نمی‌کند، از طرفی سینماگران هم به این حوزه توجه ندارند. به نظرم باید سینمای کودک حمایت شود تا بتوانیم به این قشر حساس مهارت‌های زندگی را آموزش بدهیم.
سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوانان تا ۱۹ مهر در اصفهان برپاست.

source

توسط mohtavaclick.ir