رییس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت: این واحد دانشگاهی با انعقاد قراردادی با اداره کل آموزش‌های تخصصی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مجری برگزاری دوره‌های توانمندسازی مدیران پایه راه‌آهن کل کشور شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، محمدحسین دیبایی‌بناب روز سه‌شنبه با اشاره به فعالیت چند ناحیه در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به رسانه‌ها اظهار کرد: مدیران نواحی و ستادی از کل کشور در شاهرود به مدت ۲۰ هفته آموزش‌های تخصصی را فرامی‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های تخصصی سه روز در هفته طی ۱۶ ساعت در ۲ بخش هشت ساعته ارایه می‌شود، ابراز کرد: برگزاری این دوره‌ها اقدامی اساسی در سطح ملی است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود طی این قرارداد برگزاری دوره‌های تخصصی برای مشاغل عملیاتی و ستادی راه‌آهن را بر عهده گرفته است.

رییس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود ادامه داد: هفته اول مدیران آموزشی نواحی، هفته دوم مدیران و رؤسای اداره‌های ناوگان نواحی و ستادی و در هفته سوم مدیران سیر و حرکت در حوزه نواحی و ستاد در این دوره‌های تخصصی شرکت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه دوره‌های مختلفی برای سایر کارکنان راه‌آهن برگزار می‌شود، افزود: هدف از برگزاری این دوره‌ها علاوه بر وظیفه ذاتی دانشگاه که آموزش است، معرفی ظرفیت‌های شهر از جمله جاذبه‌های گردشگری و امکانات دانشگاه در دستور کار قرار دارد.

رییس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود ادامه داد: این مجوز به تعدادی کم از مدارس در کل کشور تعلق می‌گیرد که گام عملی در مهارت‌آموزی و ایجاد انگیزه برای اشتغال است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با ۱۰۵ هزار مترمربع فضای آموزش کارگاهی، آزمایشگاهی، رفاهی، اداری، ورزشی و فرهنگی دارای رشته‌های متعدد و نیز بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی و مرکز بیماری‌های خاص است.

اداره کل راه آهن شمال‌شرق (۱) در شهرستان شاهرود مستقر است و محدوده استحفاظی آن از سوزن خروجی ایستگاه گرمسار تا سوزن ورودی ایستگاه نقاب به طول ۵۴۰ کیلومتر و به صورت دوخطه است که ۵۸ درصد از مسیر پرتردد تهران- مشهد را دربرمی‌گیرد.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

source

توسط mohtavaclick.ir