به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ شهید «حسين دهقان‌زاده نجم‌آبادی» چهارم ارديبهشت ۱۳۴۳، در روستای الهيه نوق از توابع شهرستان رفسنجان به دنيا آمد. تا اول‌ راهنمايی درس‌ خواند. كشاورز بود، به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. بيست‌ و سوم تير ۱۳۶۱، در كوشک بر اثر اصابت تركش به شهادت ‌رسيد. پيكر وی پس از تفحص سال ۱۳۷۶، در زادگاهش به خاک سپرده شد.

بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید حسين دهقان‌زاده نجم‌آبادی را با هم مرور می‌کنیم:

به نام الله و با درود بر امام و امت و با درود به رزمندگان اسلام که در جبهه‌های جنگ مزدوران عراقی مشغول نبرد هستند سخنم را آغاز می‌کنم.

انا لله و انا الیه راجعون ما همه از سوی خدا آمده‌ایم و به سوی خدا باز خواهیم گشت پس چه خوب است که در راه حق و در راه الله قدم برداریم و در راه او کشته شویم.

امیدوارم که ای ملت رزمنده ایران این مطلب را فراموش نکنید هم‌اکنون مدتی از جنگ می‌گذرد و ارتش مزدور عراق همچنان جنایات خود ادامه می‌دهد هنوز هم می‌توانم صبر و تحمل کنم و شاهد جنایات این مزدوران از خدا بی‌خبر باشم؟ خیر، پس به اتفاق جمعی از برادران بسیج من به جبهه رفتم تا جان ناقابل خود راهدیه کنم.

پدر و مادر عزیزم شما منتظر آمدن من نباشید چون من در انتظار شهادت بودم و به آرزوی خود رسیدم بر مرگ من نگریید و خوشحال و خندان باشید چون مرگ در راه خدا سعادت است.

برادر عزیزم یک تذکر به تو دارم که سلاح بر زمین افتاده مرا برگیر و جای خالی من را پر کن و با مزدوران عراقی به نبرد ادامه بده که حق پیروز است. برادر جان امروز درخت برومند اسلام به خون من و تو نیاز دارد و تو ای خواهر اگر چه منتظر آمدن من هستی ولی چه کنم هنگامی که اسلام و قرآن و کشورمان در خطر است و وظیفه من این است که به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) پاسخ مثبت دهم باید بگویم آری من تو را یاری می‌کنم.

می‌روم تا به گفته خمینی بت‌شکن یا کشته شوم و یا باشم هر دو حالت پیروزیم من نمی‌گویم که ما برای خاک می‌جنگیم بلکه به خاطر اسلام و به خاطر رهایی مستضعفان از چنگال ستمگران و خون‌آشامان می‌جنگیم.

ای هم‌وطنان عزیزم این مطلب را فراموش نکنید که حق پیروز است آیا می‌دانید چرا برای اینکه ملت رزمنده ایران درس شهادت را از حسین (ع) آموخت و چنین ملتی سازش‌ناپذیر است و هرگز به ظلم و ستم سازش نخواهد کرد. پدر و مادر عزیز و ای برادر و خواهر عزیزم به هر حال برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم که در راه خدمت به خدا و قرآن کوشا باشید.

برادران و خواهران رزمنده و انقلاب دارم، آن این است که وحدت را حفظ کنید و مبادا امام امت این قلب ملت و این هدیه خدا را تنها بگذارید.

منبع: نوید شاهد کرمان

انتهای خبر/ن https://armanekerman.ir/vdcip5azyt1a5r2.cbct.html


source

توسط mohtavaclick.ir