آنر از دو گوشی هوشمند X60 و X60 Pro پرده برداشت که درمقایسه‌با مدل پیشین خود، یعنی آنر X50، تغییرات زیادی را تجربه کرده‌اند. مدل Pro صفحه‌نمایش متمایز و قدرت پردازش بیشتری دارد که بر قابلیت‌های دوربین تأثیر می‌گذارد.

آنر X60 Pro صفحه‌نمایش اولد ۶٫۷۸ اینچ با لبه‌های خمیده و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و وضوح ۲۷۰۰ در ۱۲۲۴ پیکسل و نسبت ۱۹٫۹:۹ دارد. این صفحه نمایش ۱۰ بیتی است و می‌تواند به حداکثر روشنایی ۳۰۰۰ نیت برسد که با فناوری PWM با فرکانس ۳۸۴۰ هرتز کنترل می‌شود. حتی می‌توان با انگشتان خیس با این صفحه‌نمایش کار کرد. ناگفته نماند که خود گوشی ضد‌آب است؛ اما رتبه‌بندی رسمی IP اعلام نشده است.

آنر X60 Pro

Honor

گوشی آنر مدل X60 Pro به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶ نسل ۱ مجهز است که درمقایسه‌با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ استفاده‌شده در X50 Pro عقب‌گرد محسوب می‌شود. در‌واقع، اسنپدراگون ۶ نسل ۱ همان پردازنده‌ای به‌حساب می‌آید که در X50 استفاده شده است. اسنپدراگون ۶ نسل ۱ عملکرد بهتری از پردازنده‌ی استفاده‌شده در X60 معمولی دارد؛ زیرا می‌تواند با دوربین اصلی ویدئو 4K ضبط کند.

آنر X60 Pro

Honor

در قسمت دوربین، هر دو گوشی از سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و دوربین‌های تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. سنسورهای گوشی‌های جدید آنر 1/1.67 اینچی با باینینگ ۹ به ۱ (اندازه پیکسل مؤثر ۱٫۹۲ میکرومتر) و زوم ۳ برابری درون سنسور (دیجیتالی) همراه هستند. هیچ‌کدام از سنسورها به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز نیستند و گشودگی دریچه دیافراگم به f/1.75 می‌رسد.

دوربین سلفی آنر X60 Pro در پانچ‌هول جا خوش کرده است؛ اما ابعاد این حفره کمی بیش‌ از‌ حد معمول است. آنر اعلام کرده است که علاوه‌بر سنسور ۸ مگاپیکسلی دوربین سلفی، سخت‌افزاری اضافی در آن تعبیه کرده؛ اما نوع این سخت‌افزار را اعلام نکرده است.

آنر X60 Pro

Honor

سنسور اثر انگشت در آنر X60 Pro زیر صفحه‌نمایش تعبیه شده است؛ اما در مدل معمولی به‌دلیل استفاده از صفحه‌نمایش LCD، سنسور اثر‌انگشت در‌کنار دستگاه قرار دارد.

صفحه‌نمایش آنر X60 تخت است و انحنایی ندارد؛ اما همان‌طور‌که اشاره کردیم، نوع پنل به LCD تنزل یافته است. صفحه‌نمایش این گوشی ۶٫۸ اینچی است و وضوح کمتری از نسخه‌ی پرو دارد و به ۲۴۱۲ در ۱۰۸۰ پیکسل (نسبت تصویر ۲۰٫۱:۹) می‌رسد. این صفحه‌نمایش حداکثر روشنایی ۸۵۰ نیت و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد.

دوربین سلفی X60 نیز سنسوری ۸ مگاپیکسلی است؛ اما از سخت‌افزار اضافی اطراف آن خبری نیست. ساختار دوربین‌های پشتی دقیقاً مشابه با نسخه‌ی پرو است؛ اما نسخه‌ی عادی توانایی ضبط فیلم با وضوح 4K ندارد. این محدودیت مربوط به پردازنده‌ی دایمنسیتی ۷۰۲۵ اولترا استفاده‌شده در آنر X60 دارد.

آنر X60

Honor

هر دو مدل جدید X60 با ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای خرید دردسترس خواهند بود. این دو گوشی با رابط کاربری MagicOS 8.0 عرضه می‌شوند که مبتنی‌بر اندروید ۱۴ است.

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم بین آنر X60 و X60 Pro باتری است. مدل معمولی باتری ۵۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ نسبتاً کند ۳۵ واتی دارد. درمقابل، X60 Pro از باتری حجیم ۶۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع‌تر ۶۶ واتی بهره می‌برد.

باتری آنر X60 Pro
باتری آنر X60

استفاده از باتری بزرگ‌تر در X60 Pro موجب شده است تا شارژدهی هنگام پخش ویدئو در مقایسه با نسخه‌ی عادی (۲۵ ساعت در مقابل ۱۹ ساعت) بیشتر شود؛ اما شارژدهی در بازی فقط یک ساعت (۱۰ ساعت در‌مقابل ۹ ساعت) تفاوت دارد. این عملکرد به‌دلیل صفحه‌ی با وضوح بیشتر و پردازنده‌ی قدرتمند‌تر با مصرف بیشت توجیه‌پذیر است.

X60 Pro از بلندگوهای استریو با فناوری Honor Histen 7.1 استفاده می‌کند. این گوشی می‌تواند هنگام نیاز به صدای بلند، حجم صدا را تا ۳۰۰ درصد افزایش دهد. هر دو گوشی از دو سیم‌کارت 5G و Wi-Fi 5 پشتیبانی می‌کنند.

آنر X60 Pro
آنر X60 Pro نارنجی
آنر X60 Pro مشکی
آنر X60 Pro مشکی
آنر X60 Pro سفید
آنر X60 Pro سفید
آنر X60 Pro سبز
آنر X60 Pro سبز

آنر X60 Pro از نسخه‌ی ۵٫۱ بلوتوث و آنر X60 از نسخه‌ی ۵٫۳ بهره‌مند هستند؛ اما هر دو از کدک‌های صوتی یکسانی از‌قبیل AAC و LDAC و aptX HD پشتیبانی می‌کنند. نسخه‌ی X60 Pro از ارتباط متنی ماهواره‌ای دو‌طرفه از‌طریق سیستم ماهواره‌ای Beidou نیز پشتیبانی می‌کند.

آنر X60 از امروز در چین . در سه رنگ مشکلی سفید و سبز آماده‌ی سفارش است. قیمت نسخه‌ی پایه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به ۱۷۰ دلار می‌رسد. نسخه‌هایی با حافظه‌ی رم و فضای ذخیره‌سازی ۸/۲۵۶ گیگابایت و ۱۲/۲۵۸ گیگابایت و ۱۲/۵۱۲ گیگابایت به‌ترتیب با قیمت ۱۹۶ و ۲۲۴ و ۲۵۲ دلار فروخته می‌شوند.

آنر X60 Pro قیمت بیشتری دارد و در چهار رنگ مشکی، سفید، سبز و نارنجی عرضه شده است که هر رنگ در قاب پشتی بافت متفاوتی دارد. قیمت نسخه‌ی پایه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به ۲۱۰ دلار می‌رسد. نسخه‌هایی با حافظه‌ی رم و فضای ذخیره‌سازی ۸/۲۵۶ گیگابایت و ۱۲/۲۵۸ گیگابایت و ۱۲/۵۱۲ گیگابایت به‌ترتیب با قیمت ۲۳۸ و ۲۸۰ و ۳۲۳ دلار عرضه می‌شوند.

source

توسط mohtavaclick.ir