به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حداد عادل، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در آیین نکوداشت مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد گفت: یک کار مهم بزرگی که آیت‌الله مهدوی کنی انجام داد تاسیس دانشگاه امام صادق (ع) بود یعنی به درستی تشخیص داده بود که این کار این انقلاب بدون نیروی انسانی مومن و دانشمند سامان نمی‌گیرد.

وی گفت: مرحوم مهدوی کنی این دانشگاه را به این صورت درآورد که یک خزانه نیرو برای انقلاب اسلامی شد. بنده که ۶۱ سال دانشجوی دانشگاه تهران هستم و هنوزم خودم را دانشجوی دانشگاه تهران مید‌انم با جرات عرض می‌کنم دانشگاه امام صادق (ع) که به همت آیت الله مهدوی کنی تاسیس شده موفق‌ترین تجربه آموزش عالی پس از انقلاب است؛ این یک واقعیت است.

عادل افزود: چقدر از دانشجویانی که وارد این دانشگاه شدند به دو زبان غیر از عربی (زبان انگلیسی و فرانسه) مسلط شدند ولی در دانشگاه‌های دیگر ما در دوره دکتری الان با دانشجو‌ها مشکل داریم که نمی‌توانند متن بخوانند، اما در دانشگاه امام صادق زبان و درس و اخلاق و دیانت جدی بود. فراوان دیدیم و می‌بینیم به نام دین و اسلام و انقلاب و کشور دانشگاه تاسیس می‌کنند اما سواد در آنها جدی گرفته نمی‌شود.

 

هرجا مدیر مومن، باسواد و انقلابی نداشته باشیم کار لنگ است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هرجایی یک آدم مومن مخلص باسواد انقلابی مدیر داشته باشیم خیال مان راحت است، هرجا نداشته باشیم کار لنگ است و این هم با شوخی و تعارف و آرزو درست نمی‌شود. باید یک کسی مثل آقای مهدوی کنی ۳۰ سال خون دل بخورد تحمل بکند خشت رو خشت بگذارد تا یک عده‌ای تربیت بشوند. 

 

هیچ پیغمبری در  ۵۰۰ سال اخیر دینی برای دنیای غرب نیاورده

حداد عادل گفت: غربی‌هایک جوری وانمود می‌کنند که انگار غرب امروز با غرب قرن هفدهم و هجدهم و نوزدهم فرق کرده یعنی اینطور وانمود می‌کنند که ما دیگر استعمارگری نمی‌کنیم کشورها مستقل هستند و آن کشت و کشتارها تمام شده است. بنده به عنوان یک معلم فلسفه همیشه از خودم می‌پرسم چه اتفاقی در دنیای غرب افتاده که ما باور کنیم غرب امروز متفاوت از غرب قرن هفدهم و هجدهم و نوزدهم هست؟ هیچ اتفاقی نیفتاده هیچ پیغمبری در این ۵۰۰ سال دینی برای دنیای غرب نیاورده که بگوییم تفکر انسان امروز را از لحاظ اصولی و بنیادی با انسان قرن شانزدهم و هفدهم که چهره خشن و استعماری آن را همه دنیا دیدند متفاوت کرده باشد.

وی ادامه داد: در دنیای غرب یک روکش و لعابی هست بر همان روحیه جهان خواری واستعماری قرون‌ گذشته که تحت عنوان سازمان ملل،بانک جهانی، دادگستری لاهه، حقوق بشر و این حرف‌هاست ولی باطن آن همان است. امروزآنچه که درغزه وفلسطین می‌بینید همون باطنی است که ظاهر شده است.

 

source

توسط mohtavaclick.ir