تعامل کوک با نایک فراتر از عضویت ساده در هیئت مدیره است. در ماه مه و در جریان رویداد معرفی جدیدترین آیپد اپل، کوک با پوشیدن یک جفت کفش سفارشی از شرکت نایکی که روی آن عبارت «ساخته شده با آیپد» نوشته شده بود، توجه بسیاری را به خود جلب کرد. این اقدام نمادین، ارتباط عمیق بین اپل و نایکی و همچنین استفاده‌ی خلاقانه از محصولات اپل در صنایع مختلف را نشان می‌دهد.

کوک نقش مهمی در انتخاب مدیرعامل جدید نایکی نیز ایفا کرد. وی از الیوت هیل، مدیر باسابقه و وفادار نایکی حمایت کرد و در نهایت هیل به‌عنوان مدیرعامل جدید نایکی انتخاب شد. این انتخاب نشان می‌دهد که کوک نه‌تنها به آینده‌ی نایکی اهمیت می‌دهد، بلکه در شکل‌دهی به آن نیز، نقش فعالی دارد.

اما چرا یک مدیرعامل پر مشغله مانند تیم کوک، وقت خود را صرف عضویت در هیئت مدیره‌ی یک شرکت دیگر می‌کند؟ برخی از کارشناسان معتقدند که نایکی و اپل هر دو شرکت‌هایی نوآور هستند که به طراحی و فناوری اهمیت زیادی می‌دهند؛ بنابراین عضویت تیم کوک در هیئت مدیره‌ی نایکی، فرصتی برای او فراهم می‌کند تا از آخرین دستاوردهای شرکت در زمینه‌ی طراحی، بازاریابی و مدیریت برند آگاه شود و از آن‌ها در اپل نیز بهره‌برداری کند.

اپل و نایکی به ارزش‌های مشترکی مانند نوآوری، کیفیت و مشتری‌مداری پایبند هستند؛ بنابراین همکاری بین این دو شرکت می‌تواند منجر‌به ایجاد محصولات و خدمات جدیدی شود که نیازهای مشتریان را بهتر برآورده کنند.

درنهایت تیم کوک با استفاده از تجربیات و دانش خود در دنیای تکنولوژی، طراحی و تجارت به نایکی کمک کرده است تا با چالش‌های مالی مانند کاهش ۱۰ درصدی درآمد و چالش انتخاب مدیران ارشد مناسب مواجه شود. از نظر برخی از کارشناسان همکاری تیم کوک با نایکی، تنها به نفع نایکی نبود و این دو برای ایجاد بازارهای مشترک، اقداماتی انجام خواهند داد.

source

توسط mohtavaclick.ir