در گفت و گو با آنا مطرح شد؛

لزوم ارزیابی تجهیزات ارتباطی و اصلاح زیرساخت‌ها

رئیس کمیسیون افتا در سازمان نصر گفت: روش‌های ارزیابی تجهیزات ارتباطی باید تغییر کند و مواردی به آیین نامه‌ها اضافه شود تا بتوانیم زیرساخت‌هایمان را اصلاح کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، بهناز آریا رئیس کمیسیون افتا در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران درباره موضوع انفجار پیجرها در لبنان و نگرانی‌های بوجود آمده از این موضوع توضیح داد و گفت: تهدید‌ها‌ی این سبکی به خصوص برای کشور‌های مثل ما که همیشه لحاظ ژئو پلتیک در خطر قرار دارند خیلی جدی مطرح است . بنابراین طبیعتا روش‌های ارزیابی تجهیزات ما باید تغییر کند و مواردی به آیین نامه‌ها اضافه شود تا تغییراتی در زیرساخت‌ها اتفاق افتد.

وی در ادامه گفت: این‌ موضوع برای ما درس آموخته‌هایی به همراه داشت برای اینکه بتوانیم زیرساخت‌هایمان را اصلاح کنیم؛ و مدل‌های ارزیابی نظارتی آیین نامه‌ای تدوین کنیم تا جلوی اینجور تهدیدات گرفته شود. 

آریا افزود: با توجه به موضوع پیجر‌ها ریسک وجود مواد منفجره جزء مواردی است که تا الان با آن مواجه نبودیم ولی از این به بعد حتما در مورد تجهیزات مطرح است و باید روش‌های ارزیابی برای ان اتخاذ شود؛ و از این به بعد حساسیت بیشتری روی این نوع تجهیزات و حتی باتری‌های که استفاده می‌کنند وجود خواهد داشت. و باید از کشور‌هایی که از آن‌ها خرید می‌کنیم تا وارد کننده‌ها و همه این‌ها جزء تهدیداتی قرار می‌گیرد که به آن توجه نشده بود و از این بعد با جدیت به آن پرداخته خواهدشد.

رئیس کمیسیون افتا تصریح کرد: باید نسبت به وجود همچین تهدیدی آگاه باشیم اگر مواردی هست که بتوانیم اصلاح کینم و یا اقدام اصلاحی انجام دهیم اما در حال حاضر کار صددرصدی برای رفع خطر نمی‌توانیم انجام دهیم. اما باید برای آینده برنامه ریزی کنیم این که تامین کننده‌ها چه کسانی هستند و ارزیابی‌هایی که صورت می‌گیرد به چه صورت است. به هر حال هرروز شکل و سطح حمله تغییر می‌کند ما هم باید با این تغییرات خودمان را تطبیق بدهیم. روش‌ها و ریسک‌های جدید بشناسیم و روش‌های جدید کنترلی بگذاریم.

 

source

توسط mohtavaclick.ir