به گزارش تجارت‌نیوز، امروز، چهارشنبه سوم آبان، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه صعودی است. قیمت طلا به نیمه کانال دو میلیون و 400 هزار تومانی نزدیک شده است و قیمت سکه امامی در آستانه صعود به کانال بالاتر قرار دارد. قیمت و حباب قطعات سکه نیز، افزایشی هستند. امروز قیمت دلار هم صعودی و انس جهانی کاهشی است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر اندکی افزایشی است و دو میلیون و 434 هزار و 5۰۰ تومان معامله می‌شود که هزار و 400 تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته است. دیروز در همین ساعات طلا در محدوده دو میلیون و 420 هزار تومان معامله می‌شد.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر صعودی و 28 میلیون و 936 هزار تومان است؛ حدود 135 هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ دیروز. روز سه‌شنبه در همین ساعات سکه امامی در محدوده 28 میلیون و 750 هزار تومان داد و ستد می‌شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز، با 414 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، حدود 25 میلیون و 800 هزار تومان معامله می‌شود. ظهر دیروز در همین ساعات حدود 300 هزار تومان ارزان‌تر بود.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 65 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و 270 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود 249 هزار تومان افزایش، امروز به حدود دو میلیون و 55 هزار تومان رسیده است.

قیمت طلا و سکه
قیمت طلا و سکه 3 آبان 1402

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در پنجمین روز هفته، نیم سکه در روندی افزایشی، با قیمت 15 میلیون و 350 هزار تومان معامله می‌شود؛ این رقم 150 هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته است. حباب نیم‌ سکه نیز با 109 هزار افزایش، به سه میلیون و 523 هزار تومان رسیده است.

همچنین امروز ربع سکه، نیز امروز روند صعودی دارد و با نرخ 10 میلیون و 400 هزار تومان داد و ستد می‌شود. این رقم 100 هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته است. حباب ربع سکه نیز با حدود 30 هزار تومان افزایش، به چهار میلیون و 433 هزار تومان رسیده.

سکه گرمی نیز با 50 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و 750 هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه نیز با 45 هزار تومان افزایش، دو میلیون و 843 هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود 14 هزار تومان افزیش نسبت به دیروز، با قیمت 10 میلیون و 541 هزار تومان معامله می‌شود.

نوسان قیمت انس در کانال 1900 دلاری

قیمت جهانی طلا، در لحظه تنظیم این گزارش نزولی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در 30 روز گذشته حدود 3.73 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

اما در این لحظه انس روند کاهشی دارد. اونس اکنون، به حدود 1,970.47 دلار رسیده، این به معنای افت حدود 0.11 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

قیمت طلای جهانی در هفته گذشته، در بحبوحه افزایش بحران‌های ژئوپلیتیکی پس از بزرگترین افزایش یک هفته‌ای خود از ماه مارس تا محدوده 2000 دلار صعود کرد. رشد قابل توجه و چشمگیر این فلز گرانبها باعث شد تا بهترین عملکرد طلا از ماه ژوئیه سال جاری تا کنون رقم بخورد (در مورد تحلیل حال و آینده قیمت انس گزارش پیش بینی قیمت طلای جهانی را بخوانید.)

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

امروز قیمت طلا و سکه تحت تاثیر روند صعودی دلار و با وجود اندکی کاهش در بازار جهانی طلا، افزایش قیمت را تجربه کرده است. این روند صعودی در قیمت انواع سکه نمود بیشتری دارد.

جواد فلاحیان کارشناس اقتصادی با اشاره به افت و خیزهای قیمت در بازارها به تجارت‌نیوز گفت: «در بررسی حرکت بازارها ابتدا بورس، بعد طلا و بعد دلار به ترتیب روند شارپ‌تری دارند. بنابراین رخدادهای سیاسی و اقتصادی نسبت به بازارهای مورد اشاره، فراز و فرودهایی را در روند قیمت‌ها ایجاد می‌کنند.»

فلاحیان افزود: «به نظر می‌رسد حرکت دلار و نوسانات انس جهانی به نحوی قیمت طلا را در بازار داخلی کاور می‌کند. با این وجود تاثیر نقدینگی و افزایش پایه پولی را نمی‌توان انکار کرد.» (گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه 3 آبان 1402 را بخوانید.)

برای اطلاعات بیشتر در مورد آینده قیمت طلا و سکه دو گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه و قیمت طلا و سکه 3 آبان 1402 را مطالعه کنید.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

source

توسط