اگر شما هم با موتور های جست و جوی گوگل در ارتباط هستید و کار شما در حوزه تولید محتوا است، قطعا تا کنون نام الگوریتم فرد را شنیده اید. این الگوریتم باعث شد تا برخی از سایت ها حجم زیادی از ترافیک خود را از دست بدهند، اگر شما نیز می خواهید بدانید که الگوریتم فرد چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد با ما همراه باشید.

الگوریتم فرد چیست؟

تشخیص این که الگوریتم فرد و به روزرسانی های آن دقیقا به چه چیزی اشاره دارد، کار آسانی نیست. به گفته گری ایلینز، گوگل هر به روزرسانی ای را که نامی برایش ندارد، تحت عنوان به روز رسانی فرد منتشر می کند، البته این گفته کاملا درست نیست. این به روزرسانی اولین بار در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و به طور معمول هنگامی که نام الگوریتم فرد می آید، منظور همان به روز رسانی سال 2017 است. این الگوریتم در واقع تلاشی بود برای حذف محتوا هایی که صرفا به دلیل تبلیغات منتشر می شدند یا سایت های وابسته ای که هیچ مطلب جدیدی تولید نمی کردند.

این الگوریتم چگونه فرد نام گذاری شد؟

گوگل معمولا نام رسمی به روزرسانی های اصلی خود را اعلام می کند ولی نام گذاری این الگوریتم هیچ گاه به طور رسمی صورت نگرفت؛ بلکه بری شوارتز، بنیانگذار میزگرد موتور های جست و جو، این نام را به صورت طنز آمیز و کنایی به آن نسبت داد.

الگوریتم فرد برای اصلاح چه چیز هایی منتشر شد؟

الگوریتم فرد

گفتیم که گوگل الگوریتم فرد را برای حذف کردن و نشان داده نشدن محتوای بی کیفیت و سایت های تبلیغاتی رده پایین در جست و جو ها منتشر کرد. سایت هایی که در هنگام به وجود آمدن الگوریتم فرد حذف شدند و یا به رده های بسیار پایینی سقوط کردند، سایت هایی بودند که اغلب از محتوای بسیار بی کیفیت و همچنین تبلیغات به شدت زیاد استفاده می کردند.

اگر بخواهیم به طور دقیق هدف های الگوریتم فرد را برای شما به نمایش بگذاریم، باید بگوییم که عواملی مانند کیفیت محتوای رده پایین، لینک سازی بسیار ضعیف، تبلیغات فریبنده و دروغین و محتوا های فیک و نامرتبط، همه و همه بخشی از لیستی بودند که الگوریتم فرد به دنبال پیدا کردن و حذف آن ها بود تا بتواند جست و جو های نشان داده شده توسط مرورگر خود را بسیار تمیز و دقیق تر کند.

با توجه به الگوریتم فرد می توان از بروز برخی مشکلات جلوگیری کرد؛ اما توجه داشته باشید که گوگل هیچ گاه دوست ندارد که شما هدف تان را بر روی به روز رسانی ها تنظیم کنید و دائما به دنبال آن ها باشید. به گفته ایلنیز، تک تک به روز رسانی هایی که در گوگل انجام می شوند برای بالا بردن کیفیت سایت، محتوا و لینک های مرتبط است و هیچ چیز دیگری اهمیت ندارد. برای همین است که گوگل دوست دارد تا شما تمرکز تان را بر روی برآورده کردن نیاز های کاربر در هنگام جست و جو بگذارید و به جای این که دائما به دنبال به روز رسانی ها باشید، معیار های اصلی گوگل را در جهت بهتر کردن سطح کیفیت وب سایت خود دنبال کنید.

الگوریتم فرد چه سایت هایی را هدف قرار می دهد؟

الگوریتم فرد چه سایت هایی را هدف قرار می دهد؟

الگوریتم فرد نسبت به الگوریتم پاندا دامنه خیلی وسیع تری برای جریمه کردن سایت هایی که از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند، دارد. برخی از ویژگی هایی که می توانند باعث جریمه شدن یک سایت شوند، عبارتند از:

  • سایت هایی با تعداد تبلیغات بالا در هر صفحه.
  • محتوایی که صرفا برای کسب رتبه در نتایج جست و جوی گوگل تولید شده باشد.
  • صفحاتی با لینک های وابسته بسیار ضعیف.
  • تبلیغات نامرتبطی که با قرار دادن دکمه های دانلود متنوع کاربر را فریب می دهند.
  • محتوایی که از نظر مفهومی ضعیف باشد.
  • سایت هایی که برای بارگذاری در تلفن همراه با مشکل مواجه هستند.

چگونه محتوای سایت را با توجه الگوریتم فرد بهینه سازی کنیم؟

بهینه سازی با الگوریتم فرد

  • وب سایتی با طراحی کاربر پسند طراحی کنید.
  • بین محتوا و تبلیغات تعادل ایجاد کنید.
  • محتوا را با توجه به نیاز کاربر تولید کنید و نه فقط با توجه به کلمه کلیدی.
  • بیش از حد محتوای تکراری را بازیافت نکنید.
  • کیفیت محتوایی که تولید می کنید بهبود ببخشید.
  • بک لینک ها را بررسی کنید و بک لینک های نامناسب را حذف کنید.
  • سایر دستور العمل های گوگل را نقض نکنید.
  • به گوگل بفهمانید که سایت شما فقط برای بازاریابی ایجاد نشده است.

جمع بندی

در آخر باید بگوییم که اگر در سئو تازه کار هستید و تازه شروع به فعالیت کردن در این حوزه کرده اید، کم کم به این به روز رسانی ها عادت خواهید کرد؛ اما برای متخصصان سئو، سال ۲۰۱۷ همیشه یک کابوس بزرگ است، زیرا الگوریتم فرد در آن سال همه چیز را دگرگون کرد. اما از طرفی این الگوریتم باعث شد تا به روز رسانی های بعدی بهتر صورت بگیرند و نتایج جست و جو در گوگل رضایت بخش تر باشد.

source

توسط mohtavaclick