به گزارش پرشین خودرو، «سال‌ها پیش مردم بی‌منت بودند هر چه بود خودشان بودند و متکی به زور بازوی خودشان»؛ این بخشی از سخنان دکتر علی‌اکبر قاضی‌زاده استاد رشته روزنامه نگاری بود که در مراسم رونمایی کتاب «منت از امید» در موزه خودروهای تاریخی ایران، گفته شد.

کتاب «منت از امید» به ثبت تجارب مدیریتی و خاطرات دارا غزنوی اختصاص دارد. این کتاب توسط احمد فرهادی تدوین شده و در تیراژ ۱۰۰۰ نسخه توسط نشر تاش عرضه شده است.

احمد فرهادی در مقدمه این کتاب، شخصیت مهندس غزنوی را چنین توصیف کرده است: «زندگی به او آموخت که نمی‌توان از امید منت برد! این گونه بود که پس از ۳۸ سال کار سازمانی؛ سعی کرد برای خودش کار کند، درست در ۶۶ سالگی پهلوان ما که نامش با ورزش، صنعت خودرو و صنعت لجستیک گره خورده است دست بر روی زانوی خود گذاشت و سیر جدیدش را آغاز کرد. مسیری که امروز می‌تواند به آن افتخار کند.»

در مراسم رونمایی کتاب منت از امید بسیاری از پیشکسوتان صنعت خودرو کشور حضور داشتند.

دارا غزنوی در این مراسم گفت: «خیلی‌ها می‌گویند در ایران رسمی وجود دارد که می‌گویند پهلوان زنده را عشق است! ما خیلی‌ها را دعوت کرده بودیم که بنا به دلایلی متاسفانه نیامدند!»

کتاب منت از امید


احمد فرهادی نویسنده کتاب نیز در این مراسم با اشاره به سیر تاریخی پدید آمدن کتاب به مشکلات این کار اشاره کرد و افزود: من معتقدم صنعت خودرو از دو چیز در رنج است؛ فقر گفتگو و فقر کتابت؛ این کتاب الگویی است که می‌تواند با ادامه چنین مسیری تا حدودی بر این فقر غلبه کرد.

این گزارش می افزاید که دارا غزنوی جزء مدیران ارشد صنعت خودروسازی ایران بوده و در شرکت‌هایی همچون شرکت ایران خودرو، سایپا، شرکت قالبهای صنعتی سایپا، شرکت پارس خودرو، شرکت حمل و نقل چند وجهی سایپا(سایپا لجستیک یا سایپا ریل سابق) و شرکت تراکتورسازی تبریز ارائه خدمت کرده است.

در انتهای مراسم، رونمایی کتاب توسط اردلان غزنوی و دارا غزنوی انجام شد. سفارش این کتاب در پایگاه‌های اینترنتی خرید کتاب و کتاب فروشی‌های عمده میسر است.

source

توسط