اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید، طبیعی است که بخواهید فروش آنلاین سایت خود را افزایش دهید؛ چون هر چه بتوانید فروش خود را افزایش دهید، سود بیشتری کسب خواهید کرد. اما افزایش فروش در دنیای اینترنت و وب سایت ها، به سادگی دنیای واقعی نیست و تفاوت بسیار زیادی دارد. برای این که بتوانید فروش خود را افزایش دهید، باید روش هایی را به کار ببرید. در این مقاله نحوه افزایش فروش سایت با استفاده از نکاتی مهم را توضیح خواهیم داد.

نکات مفید برای افزایش فروش سایت

افزایش فروش سایت

1. بهبود سئو

اولین کاری که برای افزایش فروش یک وب سایت باید انجام داد، بهبود سئو (SEO) آن است. سئو مخفف «search engine optimization» یعنی بهینه سازی موتور جستجو است. هر چه سایت شما سئو بهتری داشته باشد، در صفحه نتایج موتور جستجو رتبه بهتری را کسب خواهد کرد.

با سئو سایت، زمانی که فرد عبارتی مرتبط با کسب و کار شما را در اینترنت جستجو می کند، احتمال اینکه وب سایت شما را در صدر نتایج ببیند و روی آن کلیک کند بیشتر است. از آنجایی که افراد علاقه دارند روی نتایج برتر کلیک کنند، با داشتن یک سئو خوب می توانید رتبه خوبی در صفحه نتایج جستجو کسب کنید و ترافیک ورودی طبیعی داشته باشید. سئو می تواند با ایجاد اعتماد و اعتبار در مشتریان، فروش شما را افزایش دهد. مشتریان به برند هایی که در صفحه اول جستجو در بین نتایج برتر قرار می گیرند، اطمینان بیشتری دارند.

برای این که سئو سایت خود را بهبود دهید، می توانید کار های مختلفی کنید. برخی از کار هایی که به بهبود سئو و در نتیجه افزایش فروش سایت کمک می کنند عبارت اند از :

  • استفاده از کلمات کلیدی در عناوین و متاتگ ها
  • تولید محتوای تازه و ارگانیگ
  • استفاده از کلمات کلیدی مناسب در محتوا های تولید شده
  • تولید محتوا بر اساس بهترین شیوه های سئو
  • سازگاری وب سایت با موبایل ها
  • بهبود سئو

2. نشان دادن نظرات مشتریان

هیچ چیز به اندازه شنیدن نظرات افراد دیگری که محصول یا خدمات را خریده اند، افراد را قانع نمی کند؛ به همین دلیل اگر قصد دارید فروش خود را افزایش دهید، باید نظرات مشتریان را در سایت خود نمایش دهید. اگر دیگران از خرید محصولات یا خدمات شما تجربه مثبتی داشته باشند، برای شما نظر می گذارند و افراد دیگر نیز با دیدن نظرات مثبت آن ها، برای خرید مصمم تر خواهند شد.

می توانید برای افزایش فروش سایت از مشتریان بخواهید که پس از خرید محصولات یا خدمات، نظر خود را در مورد کیفیت آن و تجربه ای که از خرید داشته اند، با دیگران به اشتراک بگذارند.

3. تبلیغ در رسانه های اجتماعی

هیچ بستری به اندازه رسانه های اجتماعی نمی تواند برای تبلیغ سایت و محصولات و خدماتی که در آن می فروشید، تاثیر گذار باشد. شبکه های اجتماعی محبوب در سراسر دنیا با بیش از چند میلیون کاربر، می توانند محلی فوق العاده برای تبلیغ و افزایش فروش سایت شما باشند.

برای درک بهتر کافی است بدانید که از هر دو کاربر در اینستاگرام، یک کاربر برای خرید و یافتن برند های جدید از این برنامه استفاده می کند. این دلیل خوبی است که می توانید از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ سایت خود استفاده کنید.

یکی از بهترین راه ها برای جذب مشتری جدید و افزایش فروش این است که تخفیف های مختلف را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و افراد را تشویق به خرید از سایت خود کنید.

4. نصب ربات چت روی سایت

یکی دیگر از کار هایی که می توان برای افزایش فروش سایت انجام داد، این است که یک ربات چت روی سایت خود نصب کنید. ربات های چت می توانند فرآیند خرید را برای مشتریان آسان تر کنند و به چند مورد از سوالات رایج آن ها پاسخ دهند. زمانی که قصد دارید ربات چت را روی سایت خود نصب کنید، حتما توجه کنید که ربات چت ویژگی های زیر را داشته باشد :

  • بتواند توصیه های متناسب با شخص به مشتریان ارائه دهد.
  • به صورت 24 ساعته در دسترس باشد.
  • بتواند تا حد امکان مکالمه ای شبیه به مکالمه طبیعی انسان داشته باشد.

یک چت بات خوب می تواند تجربه خرید را برای مشتری ساده تر کند. علاوه بر این، ربات های چت می توانند فرصت های فروش متقابل را نیز افزایش دهند.

ربات چت روی سایت

5. مطمئن شوید که مشتری تجربه خرید بی نقصی دارد.

برای افزایش فروش سایت باید تجربه درجه یکی به مشتری ارائه دهید. امروزه مشتریان برای خرید های آنلاین به سطح خاصی از راحتی و خدمات عادت کرده اند؛ به همین دلیل اگر مشتری تجربه خوبی از خرید از وب سایت شما نداشته باشد، به احتمال زیاد برای خرید های بعدی خود دیگر به سایت شما مراجعه نخواهد کرد. به همین دلیل است که فضای رقابتی سایت های فروشنده بسیار زیاد است.

برای افزایش فروش سایت و ارائه یک تجربه درجه یک به مشتری، می توانید چند کار انجام دهید؛ اولین این که مطمئن شوید سایت شما برای پیمایش و جستجوی مشتری کاملا بهینه است و طراحی کاربر پسندی دارد. مشتری باید بتواند در سایت شما هرآنچه که به آن نیاز دارد را بدون مشکل پیدا کند. دومین کاری که می توانید برای بهبود تجربه مشتری انجام دهید این است که سایتی با طراحی ساده و در عین حال زیبا داشته باشید. مشتریان به سایت هایی که طراحی مینیمال و در عین حال زیبایی دارند، سریع تر اعتماد می کنند.

آخرین نکته نیز پاسخ به سوالات مشتری است. مشتری در صورتی که به راهنمایی نیاز داشته باشد، باید بتواند در سایت از پشتیبانی کمک بگیرد و پاسخ سوالات خود را سریع دریافت کند. پشتیبانی سایت شما می تواند یک چت بات باشد که به سوالات رایج پاسخ می دهد یا می تواند یک انسان باشد.

جمع بندی

فضای رقابت بین سایت های فروشنده خدمات و محصولات در اینترنت بسیار زیاد است؛ به همین دلیل اگر قصد دارید فروش سایت خود را افزایش دهید، باید راه سختی را پشت سر بگذارید. برای افزایش فروش سایت کار های مختلفی مثل بهبود سئو و استفاده از چت بات برای پشتیبانی وجود دارد که می توانید با آن ها مشتریان بیشتری را به برند خود جذب کنید. در این مقاله مهم ترین راهکار ها را توضیح دادیم.

source

توسط mohtavaclick