تولید محتوا

اپل Datakalab، استارتاپ مستقر در پاریس را با هدف تمرکز بیشتر روی هوش مصنوعی و ارائه‌ی ابزارهای مبتنی‌بر‌ این فناوری روی دستگاه‌های آینده‌اش ازآن خود کرد. Datakalab در الگوریتم فشرده‌سازی و سیستم‌های هوش مصنوعی تخصص دارد. خرید این استارتاپ در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۳ (۲۶ آذر ۱۴۰۲) در سکوت خبری نهایی شده است.

اقدام اپل بخشی از استراتژی گسترده‌ی این‌ شرکت برای ارائه‌ی ویژگی‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی در دستگاه‌های خود است؛ ویژگی‌هایی که انتظار می‌رود با iOS 18 و سری آیفون ۱۶ معرفی شوند.

در سال ۲۰۱۶، خاویر فیشر و لوکاس فیشر Datakalab را بنیان‌گذاری کردند و پیشرفت‌های چشمگیری در هوش مصنوعی با تمرکز بر الگوریتم‌های یادگیری عمیق به‌دست آورد که بدون تکیه‌بر سیستم‌های پردازش ابری کار می‌کنند.

رویکرد استارتاپ Datakalab با تعهد اپل مبنی‌بر حفظ حریم خصوصی کاربر و حفظ امنیت داده‌ها و عملکرد مطمئن مطابقت دارد؛ چراکه پردازش اطلاعات به‌صورت محلی خطر نقض داده‌ها را به حداقل می‌رساند و زمان پردازش را کوتاه‌تر می‌کند.

مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ، اخیراً گزارش داد که مدل زبانی بزرگ اپل کاملاً به‌صورت محلی روی دستگاه اجرا می‌شود. گفته می‌شود هوش مصنوعی اپل در مواردی خاص درمقایسه‌با رقبای خود که از پردازش مبتنی‌بر فضای ابری استفاده می‌کنند، قدرت کمتری خواهد داشت.

استراتژی جدید هوش مصنوعی اپل همراه با پیش‌نمایش سیستم‌‌‌عامل‌های جدید این شرکت در مراسم WWDC در اوایل ژوئن (اواخر خرداد) پرده‌برداری خواهد شد. زومیت این مراسم را به‌طور کامل پوشش خواهد داد.

source

توسط mohtavaclick