تولید محتوا

سود تسلا در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ نسبت‌به دوره‌ی مشابه سال گذشته ۵۵ درصد کاهش یافت و به ۱٫۱۳ میلیارد دلار رسید؛ اتفاقی که نتیجه‌ی پایین‌آوردن قیمت خودرو و چالش‌های غیرمنتظره‌ بود.

تسلا درآمد فصل نخست سال ۲۰۲۴ را ۲۱٫۳ میلیارد دلار گزارش داد که نشان از کاهش ۹ درصدی در مقایسه‌با سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۲۳ داشت. تحلیل‌گرانی که توسط Yahoo Finance مورد پرس‌وجو قرار گرفته بودند، درآمد کل ۲۲٫۱۵ میلیارد دلاری و سود هر سهم ۰٫۵۱ دلاری را پیش‌بینی می‌کردند.

تسلا در گزارش سود و زیان فصل اول خود اعلام کرد که در این مدت با «چالش‌های بسیاری» روبه‌رو شده است، از جمله درگیری در منطقه‌ی دریای سرخ، آتش‌سوزی کارخانه‌ی برلین و طولانی‌شدن آغاز تولید مدل ۳ به‌روزشده در کارخانه‌ی فرمونت.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در واکنش به گزارش مالی شرکتش گفت: «میزان پذیرش خودروهای الکتریکی در سطح جهان تحت فشار است و بسیاری از خودروسازان، مدل‌های هیبریدی را نسبت‌به مدل‌های کاملاً برقی اولویت می‌دهند. ما باور داریم که این استراتژی صحیح نیست و در نهایت خودروهای الکتریکی بازار را تسخیر خواهند کرد.»

تسلا با وجود کاهش سودآوری، از گزارش سه‌ماهه‌ی اول برای تمرکز بر آینده استفاده کرد، به‌ویژه برای اشاره به خودروهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی و معرفی محصولات جدیدی که بر پایه‌ی پلتفرم خودروی نسل بعدی ساخته شده‌اند.

تسلا در سه‌ماهه‌ی اول، ۱٫۱ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه صرف کرد که نشان از ۴۹ درصد افزایش نسبت‌به بازه‌ی مشابه سال گذشته دارد.

ماسک تأکید کرد که تمرکز خود را روی آینده گذاشته و در حال توسعه‌ی خودروهایی است که اواخر امسال یا اوایل ۲۰۲۵ رونمایی خواهند شد. او می‌گوید: «این خودروهای جدید مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند و از ویژگی‌های پلتفرم نسل بعدی و برخی جنبه‌های پلتفرم فعلی ما استفاده خواهند کرد، بنابراین می‌توانیم آن‌ها را در خطوط تولید فعلی تولید کنیم.»

source

توسط mohtavaclick