تولید محتوا

شرکت سیگیت، تولیدکننده‌ی مطرح هارد دیسک، پس از وسترن دیجیتال، از افزایش قیمت هارد دیسک‌های خود خبر داد. این افزایش قیمت شامل سفارش‌های جدید و تقاضاهایی می‌شود که فراتر از توافقات قبلی باشد.

به‌گزارش ترندفورس، دلیل اصلی افزایش قیمت هارد سیگیت و قیمت هارد وسترن دیجیتال، رشد تقاضا برای هارد دیسک‌های پرظرفیت و محدودیت‌های موجود در عرضه است. این تقاضای زیاد ناشی از نیاز به فضای ذخیره‌سازی برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی است. کاهش ظرفیت تولید شرکت‌های سازنده‌ی هارد دیسک به این بی‌تعادلی در عرضه و تقاضا دامن زده است.

سیگیت در پیامی به مشتریان گفت که برای مدیریت وضعیت فعلی، استراتژی قیمت‌گذاری خود را اصلاح می‌کند. همچنین، تورم جهانی که به افزایش قیمت‌ها در بخش‌های مختلف منجر شده است، بر تصمیم این شرکت برای افزایش قیمت هارد دیسک‌ تأثیرگذار بوده است.

کاهش ظرفیت تولید سیگیت، مسئله‌ی بزرگی برای این شرکت به‌منظور برآورده‌کردن کامل و به‌موقع تقاضای مشتریان ایجاد کرده است.

سیگیت می‌گوید: «افزایش قیمت را روی سفارش‌های جدید و تقاضاهایی که فراتر از توافقات قبلی باشد، اعمال خواهیم کرد. انتظار می‌رود محدودیت‌های عرضه همچنان ادامه پیدا کنند و بدین‌ترتیب، پیش‌بینی می‌کنیم که قیمت‌ها در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ نیز افزایش یابد.»

پیش‌از‌این وسترن دیجیتال نیز به‌دلیل مسائل مشابه، به مشتریان خود درباره‌ی افزایش قیمت هارد و قیمت SSD اطلاع داده بود. وسترن دیجیتال در اطلاعیه‌‌اش تأکید کرد که اختلالات احتمالاً ادامه خواهد یافت و به اصلاح بیشتر قیمت منجر خواهد شد.

source

توسط mohtavaclick