تولید محتوا

کوالکام عصر امروز بنچمارک‌های جدید پردازنده‌های اسنپدراگون ایکس الیت و اسنپدراگون ایکس پلاس را با ادعاهایی بزرگ به‌نمایش گذاشت تا از همین‌حالا برای اپل و مک بوک خط‌و‌نشان بکشد. الیت و پلاس اولین پردازنده‌های کوالکام با توانایی رقابت با پردازنده اینتل و پردازنده ای ام دی و پردازنده‌ی اپل محسوب می‌شوند.

وب‌سایت SemiAccurate با موضع‌گرفتن علیه کوالکام، این شرکت را به تقلب‌کردن در بنچمارک متهم کرد. این وب‌سایت می‌گوید که «دو شرکت بزرگ» و «منبعی مهم در کوالکام» جزئیات مربوط‌ به تقلب‌کردن را ارائه داده‌اند.

به‌ادعای SemiAccurate، عملکرد واقعی ایکس پلاس و ایکس الیت با آنچه در بنچمارک‌های کوالکام آمده است، هم‌خوانی ندارد و نمی‌توان آن بنچمارک‌ها را به‌طور مستقل بازسازی کرد.

سال گذشته، کوالکام اولین بنچمارک‌های پردازنده‌ی اسنپدراگون ایکس الیت را منتشر کرد. اعداد موجود در آن بنچمارک‌ها کوچک‌تر از حد انتظار بودند و SemiAccurate آن‌ها را دقیق می‌داند؛ اما این وب‌سایت همچنان ایراداتی به بنچمارک‌ها وارد کرده است. برای نمونه، هیچ‌کس در کنفرانس کوالکام نمی‌دانست که از چه سیستم و تنظیماتی برای آزمودن اسنپدراگون ایکس الیت استفاده شده است و نمودارهای مبهم قابل‌تأیید نبودند.

SemiAccurate می‌گوید که تابه‌حال هیچ‌یک از شرکای تجاری کوالکام نتوانسته‌اند در آزمایش‌های مستقل، بنچمارک‌های رسمی را بازسازی کنند. ظاهراً مهندسان کوالکام بهینه‌سازی ضعیف نسخه‌ی آرم ویندوز و استفاده از سیستم خنک‌کننده‌ی ضعیف را به‌عنوان دلایل این اتفاق اعلام کرده‌اند.

SemiAccurate می‌گوید که شرکت‌ها حتی با گذشت زمان و استفاده از سیستم خنک‌کننده‌ی بهتر همچنان اعداد نزدیک‌ به بنچمارک‌های «دست‌کاری‌شده‌ی» کوالکام را ثبت نکردند. منبعی ناشناس در گفت‌و‌گو با SemiAccurate، پردازنده‌ی ایکس الیت را با پردازنده‌های سری Celeron اینتل مقایسه کرده است.

مقاله‌های مرتبط

SemiAccurate جزئیاتی از «دست‌کاری» ادعاییِ بنچمارک‌های کوالکام اعلام نکرده است. این وب‌سایت می‌گوید که اگر واقعاً شرکت‌های مختلف نتوانسته‌اند بنچمارک‌ها را بازسازی کنند، یا شاهد تقلب‌کردن کوالکام هستیم یا این شرکت مرتکب خطا شده است.

به‌ادعای SemiAccurate، کوالکام در مراسم رونمایی ایکس الیت به هیچ سؤالی درباره‌ی جزئیات فنی این پردازنده جواب نداد. این شرکت ظاهراً گفته بود که پیش از عرضه‌ی رسمی لپ‌تاپ‌های مجهز به ایکس الیت، به کارشناسان امکان می‌دهد تا بنچمارک‌ اختصاصی بگیرند. این وعده تاکنون عملی نشده است.

توجه کنید که هرآنچه SemiAccurate می‌گوید، ادعای تأیید نشده است و نمی‌توانیم صحت آن‌ها را تأیید کنیم. تا زمان عرضه‌ی لپ‌تاپ‌ها و انتشار بنچمارک‌های مستقل، همه‌چیز در حد حدس‌و‌گمان باقی می‌ماند.

source

توسط mohtavaclick