رقابت بین استقلال و پرسپولیس در صدر جدول به اوج حساسیت رسیده و فاصله یک امتیازی بین این دو رقیب دیرینه باعث شده که آنها چاره‌ای جز پیروزی در هر مسابقه نداشته و کوچکترین اشتباه یا لغزش می‌تواند به قیمت از دست رفتن قهرمانی بر باد رفتن زحمات یک ساله تیم تمام شود.

استقلال در بیشتر اوقات این فصل صدرنشین بود و پرسپولیس را بیخ گوش خود می‌دید. حالا در فاصله ۴ بازی به پایان فصل هنوز همین داستان برقرار و دو تیم مجبور به بردن همه بازی‌های پیش رو هستند.

این هفته استقلال و پرسپولیس هر دو با نتیجه مشابه ۲-۱ پیروز شدند. استقلال در خانه ذوب آهن را برد و پرسپولیس در وطنی قائمشهر نساجی را، در حالی که هر دو در تیم مقابل خود تعدادی از منتصبان به تیم رقیب را پیش رو داشتند که بر حساسیت این دو بازی می‌افزود!

اما نتیجه ۲-۱ تنها وجه تشابه دو بزرگ پرطرفدار تهرانی نبود. در بازی نساجی و پرسپولیس به شکلی کاملاً عجیب گل اول هر دو تیم کاملا مشابه و منطبق با یکدیگر روی یک دروازه به ثبت رسید و در ورزشگاه آزادی دوگل تیم استقلال همین ویژگی را داشت! زننده هر ۴ گل دو تیم نیز ستاره های خارجی بودند!

آبی‌ها در این بازی خانگی پیش چشم هزاران هوادار خود نیمه اول را با یک گل زود هنگام بازنده به رختکن رفتند. در نیمه دوم ابتدا جلال الدین ماشاریپف گل مساوی را زد و سپس در ثانیه‌های آخر بلانکو زننده گل پیروزی و سه امتیازی بود.

هر دو گل استقلال هم روی یک دروازه به ثمر رسید، هر دو گل توسط بازیکنان خارجی آبی‌ها به ثبت رسید، جالب‌تر اینکه هر دو گل یکی با پای راست و یکی با پای چپ، درست به سه کنج یک سمت دروازه رفت، یعنی گوشه بالا و سمت چپ محسن فروزان درون دروازه ذوب آهن!

گل ماشاریپوف به دیرک افقی برخورد و به اصطلاح فوتبالی‌ها «زیر طاقی» شد و گل بلانکو با پای چپ درست به همان سه کنج دروازه رفت. ستاره ازبک قبل از شلیک با یک حرکت تکنیکی مدافع حریف را از پیش رو برداشته و توپ را روی پای تخصصی خود یعنی راست آورد اما مهاجم آرژانتینی با یک هوش حرفه‌ای و بدون ضربه به توپ، به لطف فرصت طلبی و جاگیری مناسب با یک شلیک سنگین تور دروازه مهمان را لرزاند.

source
تولید محتوا

توسط mohtavaclick