کیا نسخه فیس‌لیفت شده سدان K5 یا همان اپتیما را در کره جنوبی معرفی کرده است. نسل کنونی K5 زمانی که در سال 2019 معرفی شد، به خاطر طراحی جذابش مورد تحسین قرار گرفت و احتمالاً به همین دلیل است که طراحان کیا تغییراتی بزرگی را در ظاهر این خودرو ایجاد نکرده‌اند. بااین‌حال، در جلو و عقب شاهد چراغ‌های جدیدی با گرافیکی بروز هستیم که تا روی سپرهای جدیدی کشیده شده‌اند. ورودی‌های هوای جلو شبیه EV6 GT-Line هستند و در عقب اسپویلر یکپارچه‌ای جلب‌توجه می‌کند. رینگ‌های جدید و دو رنگ جدید خاکستری هم تکمیل‌کننده تغییرات بیرونی فیس‌لیفت K5 هستند.

کیا K5

در داخل خودرو، شاهد نمایشگر دوتایی خمیده شیک‌تری هستیم که از دو صفحه‌نمایش 12.3 اینچی تشکیل شده است. همچنین برای این سدان کره‌ای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی با قابلیت به‌روزرسانی از راه دور در نظر گرفته شده است که در کنار سیستم احراز هویت از طریق اثرانگشت و سیستم صوتی پریمیوم KREEL با 12 بلندگو ارائه می‌شود. کمی پایین‌تر هم کنترل‌های جدید سیستم تهویه، پد شارژر بی‌سیم و انتخاب‌گر بسیار کوچک‌تر گیربکس اتوماتیک دیده می‌شود. برای تودوزی خودرو هم سه رنگ جدید شامل شنی، قهوه‌ای مریخی و مشکی ارائه شده است.

کیا K5

برای K5 جدید امکان سفارش پکیج بلک فیت هم وجود دارد که رینگ‌های 18 یا 19 اینچی مشکی‌رنگ، آستر سقفی جیر مشکی و تریم مشکی برای قاب آینه‌های جانبی، دیفیوزر و سر اگزوزها را به همراه دارد. تغییرات فنی فیس‌لیفت اپتیما اما صرفاً به اصلاح سیستم تعلیق برای بهبود راحتی سواری محدود می‌شود که با عایق صوتی بهتر همراه خواهد بود؛ بنابراین، تغییری در پیشرانه‌ها صورت نخواهد گرفت. پیشرانه‌های این خودرو در بازار کره شامل 2 لیتری تنفس طبیعی با 160 اسب بخار قدرت، 1.6 لیتری توربو با 180 اسب بخار قدرت، 2 لیتری Lpi با 145 اسب بخار قدرت و هیبریدی با 195 اسب بخار قدرت می‌شود.

کیا K5

کیا K5 جدید هم‌اکنون در کره قابل خریداری است و با قیمتی بین 27.8 تا 39.5 میلیون وون معادل 20,500 تا 29,100 دلار به فروش می‌رسد. این نسخه فیس‌لیفت احتمالاً چند ماه دیگر برای بازار آمریکا هم معرفی خواهد شد.

کیا K5

source

توسط