تولید محتوا

حواشی اخیر شبکه ترون سبب شده تا این شبکه بیش از آن که با چالش‌های امنیتی درگیر باشد، با مشکلات حقوقی دست و پنجه نرم کند! در واقع مقیاس‌پذیری خوب و کارمزد حداقلی این شبکه سبب شده تا در دید نهادهای نظارتی آمریکا این شبکه به اولین گزینه کلاهبرداران و افرادی که قصد پولشویی دارند، تبدیل شود. حساسیت این نهادهای‌ نظارتی بر شبکه ترون تا جایی افزایش یافت که در ماه مارس سال 2023 کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از بنیاد ترون و همچنین جاستین سان (Justin Sun)، بنیان‌گذار ترون (TRON)، به دلیل اتهام دستکاری در معاملات شکایت نماید.

در پی چنین کش و قوس‌هایی در 20 فوریه شرکت سیرکل (Circle) اعلام نمود که دیگر قصد عرضه استیبل کوین خود یعنی USDC در بستر بلاکچین ترون را ندارد و آن را متوقف خواهد کرد! حال چشمان همه به تتر دوخته شده است؛ آیا تتر هم ترون را کنار خواهد گذاشت؟ با ما همراه باشید تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

خروج USDC از شبکه ترون

شرکت سیرکل به هنگام خارج کردن کوین USDC از شبکه ترون در بیانیه‌ای اعلام نمود که این کمپانی همواره به عنوان بخشی از چارچوب‌های مدیریت ریسک خود وضعیت کلیه بلاک‌چین‌هایی که بوسیله USDC پشتیبانی می‌شوند را ارزیابی می‌کند و تصمیم آن مبنی بر خروج از چنین شبکه‌ای در راستای اطمینان از قابل اعتماد، شفاف و ایمن باقی ماندن USDC بوده است. این عمل سیرکل جامعه کثیری از تریدرها و سرمایه‌گذاران رمزارزی را با شوک بزرگی مواجه ساخت؛ چراکه شبکه ترون همواره به دلیل سرعت بالا و همچنین کارمزد پایین یک بستر محبوب برای ترید استیبل کوین‌ها به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش کارشناسان صرافی کیف پول من، حداقل از سال 2021 میلادی میزان تتر موجود در شبکه ترون در مقایسه با شبکه بلاکچینی اتریوم روند صعودی به خود گرفته و در واقع فعلاً انگیزه اصلی سیرکل در خروج از شبکه ترون چندان واضح نیست. به بیان بهتر، در حال حاضر معلوم نیست که چنین تصمیمی به عنوان پاسخی درباره مسائل امنیتی شبکه ترون اتخاذ شده یا یک اقدام پیشگیرانه در برابر مشکلات حقوقی این شبکه و بنیان‌گذار آن بوده است.

البته جالب است بدانید که این اولین اقدام سیرکل در راستای جدا شدن از ترون نبوده و دانته دیسپارت (Dante Disparte) که مسئولیت مدیریت استراتژیک کمپانی سیرکل را بر عهده دارد، در پاییز سال گذشته در طی یک نامه و در پاسخ به اتهام تامین مالی تروریسم با استفاده از USDC ادعا نمود که این کمپانی کلیه حساب‌های متعلق به جاستین سان و همچنین شرکت‌های وی را چندین ماه قبل یعنی در فوریه 2023 مسدود نموده است. تا به امروز روشن نشده که چرا سیرکل در چنین تاریخی روابط خود با سان را متوقف نمود. اما آنچه روشن است به این موضوع مربوط می‌شود که USDC همواره سودای جایگزین شدن به جای تتر را در ذهن خود می‌پروراند و اگر قصد خرید تتر را دارید میتوانید به صرافی کیف پول من (https://kifpool.me/) مراجعه کنید.

احتمال خروج تتر از شبکه ترون

بر اساس آنچه که در بلاگ صرافی کیف پول من به نقل از کوین تلگراف منتشر شده، شرکت تتر که مسئولیت عرضه USDT را بر عهده دارد در پاسخ به این سوال که آیا تتر نیز همچون کمپانی رقیب خود قصد متوقف نمودن پشتیبانی از شبکه ترون را دارد یا خیر؟ پاسخ قطعی نداده است. تتر در بیانیه‌ای اعلام نموده است که توکن‌های USDT در حال حاضر بر بستر چندین شبکه بلاکچینی عرضه می‌گردند که این شبکه‌ها لایه‌های انتقال چنین توکن‌هایی هستند. تتر در ادامه افزود که این قابلیت را دارد که هر زمان که بخواهد شبکه‌های بلاکچینی را در راستای پیروی از قوانین فریز نماید و همواره در حال رصد کلیه شبکه‌های پشتیبانی کننده با بالاترین استانداردهاست.

بر اساس گزارشی که بنیاد تتر در 21 فوریه 2024 منتشر نمود، شبکه ترون بیش از 51.8 میلیارد تتر دارد که این میزان در اصل نصف کل 101 میلیارد تتر عرضه شده در چندین شبکه بلاکچینی بیشتر است؛ همچنین جالب است بدانید که حدوداً 76.2 میلیون دلار به صورت ذخیره برای تامین نقدینگی کوتاه مدت توکن USDT در شبکه ترون کنار گذاشته شده است.

source

توسط mohtavaclick